Egyre több cégvezető teszi fel magának a kérdést, hogy miért nem hozzák már a várt eredményeket a korábban jól bevált marketingstratégiák. Azt tapasztalják, hogy kampányaik egyre kevésbé hatásosak, a vásárlók figyelme szétszórt, az üzeneteik pedig gyakran a digitális zajban vesznek el ahelyett, hogy a valódi célcsoporthoz jutnának el. A kommunikációs stratéga szerint a kulcs a gyökeresen új megközelítésben, a személyre szabott kommunikációban és a mesterséges intelligencia tudatos, stratégiai használatában rejlik. De hogyan vágjunk bele, és mire figyeljünk?
A szakértő szerint a vásárlók mélyebb ismerete és a mesterséges intelligencia tudatos használata nélkülözhetetlen a mai versenyben.
Magdó Emil hangsúlyozza, hogy a személyre szabott kommunikáció nem csupán egy újabb technológiai hóbort, hanem egy alapvető szemléletváltás, amely közvetlenül érinti az ügyfélélményt, és ezen keresztül a márkák üzleti eredményeit. A Press Release Services adatai alá is támasztják mindezt: a fogyasztók 81 százaléka egyszerűen figyelmen kívül hagyja az irreleváns üzeneteket, míg 96 százalékuk nagyobb valószínűséggel vásárol olyan márkáktól, amelyek személyre szabottan kommunikálnak velük. Sőt, a vásárlók 90 százaléka még több perszonalizált tartalomra vágyik.
A mesterséges intelligencia és az úgynevezett prediktív analitika lehetővé teszi, hogy a vállalatok ne csak reaktívan válaszoljanak a piaci változásokra, hanem proaktívan, előre lássák a vásárlói igényeket. „A valódi áttörés az, ha a megfelelő üzenetet, a megfelelő időben, a megfelelő csatornán keresztül juttatjuk el a megfelelő személyhez” – magyarázza Magdó Emil.
„Sokan új csodafegyverként tekintenek az AI-ra – folytatja a szakértő –, pedig valójában már évek óta velünk van, rengeteg folyamatot hosszú ideje AI-alapú algoritmusok működtetnek a háttérben. Ezek a rendszerek, ha tudatosan és stratégia mentén működünk velük együtt, óriási segítséget nyújthatnak a marketing hatékonyságának növelésében. Nem kell megijedni attól, hogy egyre több tartalom AI által generált, de az emberi stratégiai gondolkodást, a kreativitást és az empátiát sosem szabad elhagyni. A tartalom akkor lesz igazán hatásos, ha valóban megszólít, ha őszinte kapcsolatot épít. Az AI átvette a fő koordinátor, ellenőr és korrektor szerepét is a rendszerben, de a karmester mindig az ember marad. Éppen ezért a weboldalak, közösségimédia-posztok és termékkommunikációk stratégiai újragondolása és újrastrukturálása elengedhetetlen. Ha rosszul, átgondolatlanul használjuk az AI-t, könnyen irreleváns vagy félreérthető tartalmat küldhetünk, amit a fogyasztók azonnal figyelmen kívül hagynak.”
„Mindenekelőtt egy tűpontos koncepcióra van szükség. A jó stratégia alapja az, hogy mélységeiben megértsük, mit árulunk valójában, mi a termékünk vagy szolgáltatásunk valódi értéke és egyedisége, kik az ideális vásárlóink és – ami a legfontosabb – mi motiválja őket.”
„Hihetetlen versenyelőnyt jelent, ha egy cég az előkészítésre, a valódi vevői igények mély megértésére is fektet energiát, mielőtt egyetlen forintot is marketingre költene” hangsúlyozza a szakértő.
