2013. július 1-től a 3500 kg-nál nehezebb teherautók üzemeltetőinek útdíjat kell fizetniük Magyarországon.
Miért nem zavar ez senkit? Persze a vállalkozókat zavarja. Mi, a nem fuvarozók pedig rövidlátóak vagyunk és azt gondoljuk, hogy minket nem érint. Ez sajnos óriási tévedés.
A közúti árufuvarozás jelentősen meg fog drágulni, mert a fuvarozók megpróbálják a költségnövekedésüket továbbhárítani. Ez áremelkedést fog generálni, mivel a boltokban kapható termékeket kamionokkal szállítják. A szállítók továbbterhelik a költséget a kereskedőkre, a kereskedők pedig a vásárlókra.
Ki jár ezzel egyedül jól? A szabályalkotó (állam és intézményei) és kiszolgáló személyzete és a velük jóban levők.
Ki jár rosszul? Mindenki más: Te, aki ezeket a sorokat olvasod (ha nem tartozol az előző kategóriába), a kereskedő (tovább fog csökkenni a forgalma, mert a PR ellenére az embereknek egyre kevesebb a pénzük), a fuvarozó.
A rendszer működtetői ismét zseniálisan kitalálták, hogy úgy tegyenek szert bevételre, hogy az a veszélyes szavazóréteget közvetve érintse. És mivel tudják, hogy a tömeg meglehetősen rövidlátó, majd a kereskedőket, meg a fuvarozókat fogja szidni a jelenségekért, vagy a folyamatokat nem értve a levegőbe fog elégedetlenkedni a további áremelkedések miatt.
A másik jelentős probléma az útdíjjal az, hogy ezzel mintegy tesztüzemben elindul egy rendszer. Ehhez idővel hozzászokik mindenki, tudomásul veszi, hogy létezik. Aztán a következő lépés, hogy kiterjesztik a személyautókra is. Akkor már késő lesz sírni, egy visszafordíthatatlan folyamatban leszünk nyakig.
Emberek, ez nem politika, ez közélet, a bőrünkre és bukszánkra menő kőkemény élet, amibe van lehetőségünk beleszólni! Ne minket szorítsanak a teljes ellehetetlenülésig, hanem szorítsuk vissza a torkost, szorítsuk a mértéktelen étvágyút!