2013. július 1-től a 3500 kg-nál nehezebb teherautók üzemeltetőinek útdíjat kell fizetniük Magyarországon.

Miért nem zavar ez senkit? Persze a vállalkozókat zavarja. Mi, a nem fuvarozók pedig rövidlátóak vagyunk és azt gondoljuk, hogy minket nem érint. Ez sajnos óriási tévedés.

A közúti árufuvarozás jelentősen meg fog drágulni, mert a fuvarozók megpróbálják a költségnövekedésüket továbbhárítani. Ez áremelkedést fog generálni, mivel a boltokban kapható termékeket kamionokkal szállítják. A szállítók továbbterhelik a költséget a kereskedőkre, a kereskedők pedig a vásárlókra. 

Ki jár ezzel egyedül jól? A szabályalkotó (állam és intézményei) és kiszolgáló személyzete és a velük jóban levők.

Ki jár rosszul? Mindenki más: Te, aki ezeket a sorokat olvasod (ha nem tartozol az előző kategóriába), a kereskedő (tovább fog csökkenni a forgalma, mert a PR ellenére az embereknek egyre kevesebb a pénzük), a fuvarozó.

A rendszer működtetői ismét zseniálisan kitalálták, hogy úgy tegyenek szert bevételre, hogy az a veszélyes szavazóréteget közvetve érintse. És mivel tudják, hogy a tömeg meglehetősen rövidlátó, majd a kereskedőket, meg a fuvarozókat fogja szidni a jelenségekért, vagy a folyamatokat nem értve a levegőbe fog elégedetlenkedni a további áremelkedések miatt.

A másik jelentős probléma az útdíjjal az, hogy ezzel mintegy tesztüzemben elindul egy rendszer. Ehhez idővel hozzászokik mindenki, tudomásul veszi, hogy létezik. Aztán a következő lépés, hogy kiterjesztik a személyautókra is. Akkor már késő lesz sírni, egy visszafordíthatatlan folyamatban leszünk nyakig.

Emberek, ez nem politika, ez közélet, a bőrünkre és bukszánkra menő kőkemény élet, amibe van lehetőségünk beleszólni! Ne minket szorítsanak a teljes ellehetetlenülésig, hanem szorítsuk vissza a torkost, szorítsuk a mértéktelen étvágyút!

Még több írás a blog rovatból

A hazai telekommunikációs szolgáltatók, mint a Yettel és a Telekom, újabb inflációkövető díjemeléseket jelentettek be, amelyek április 1-jétől lépnek életbe. A Telekom például 3,7%-os emelést hajt...
Ha te is keresed a kiutat az alkoholos estékből és a fáradt, kedvetlen, érzelemmentes másnapokból, fusd át velem ezt a kilábalási tervet, hátha találsz inspirálót!
Szomorúan vettem tudomásul, hogy ez a párt is szétesett. Nem értem a vita okát. Egyetértek ugyanis a párt zöld programmal kapcsolatos elképzeléseivel, annál is inkább, mivel az Egyesült Államok...
Tévedés azt hinni, hogy elég felsorolni a gazdasági terv a célkitűzéseit, a tervben fel kell tüntetni a következőket:
Én voltam, aki a Magyar Nemzet hasábjain felkértem arra, hogy vállaljon szerepet a mostani Orbán kormányban Ennek az volt az oka, hogy én egyszer együtt dolgoztam Önnel, és jó tapasztalatokat...
Célszerűtlennek tartom a FIDESZ kormány politikai és gazdasági hibáinak ismertetését, mert ezzel rontjuk hazánk külföldi megítélését. Néhai édesanyám azt tanította nekem, hogy csúnya madár, amelyik...
Dr. Bokros Lajos egy TV-műsorban azt állította, hogy a kormány azért tudja 10 %-kal csökkenteni a lakás-rezsi legnagyobb tételét kitevő vezetékes gáz és elektromos energia árát, mert Oroszország...
A Főtáv egy korábbi információs levele szerint a meleg tél miatt 2005 évben kevesebb energiával tudták a panelházakat fűteni, mint 2004-ben. Azóta a lakást szigeteltettem, a legnagyobb fogyasztó, az...
Az egész úgy kezdődött, hogy hamburgerre fájt a fogam. Olyanra, ami nagy. Olyanra, ami laktató. Olyanra, ami gazdaságos.
Komoly politikai vita folyik az 2014 évi választási harcról. A szakértelmiség nehezményezi, hogy a választási harc során a különböző politikai pártok nem vonzó gazdasági elképzeléseik...