Üdvözlöm a Kerületi Újság - kerületi hírek oldalon.   A kijelölt szöveg felolvasásához kattintson a hangszóróra! Üdvözlöm a Kerületi Újság - kerületi hírek oldalon. GSpeech

A MÁV-Start kiüríti a Kelenföldi pályaudvar felvételi épületét, melynek további sorsáról nincs döntés. Az Etele téren jelentős közlekedési és városképi változások várhatók, azonban a két villamos-végállomás — az 1-es és a 49-es — összevonása egyelőre meghiúsult.

A MÁV-Start a nyár folyamán leköltözteti az aluljáróba a Kelenföldi pályaudvar pénztárait – értesült erről a Magyar Nemzet. Jelenleg pénztárak, információs pont és kereskedelmi célú egységek üzemelnek a lepusztult állapotú, ám műemléki védettséget élvező indóházban.

Az 1861-ben létesült felvételi épületben legutóbb 1984-ben végeztek felújítást, a rekonstrukció ezért nemcsak szükséges, de az Etele tér városközponti fejlesztéseinek tükrében kívánatos is. Azonban úgy tűnik, ha ezt valaki elvégzi, az nem a vasúttársaság lesz: az utasok kiszolgálását a néhány éve megnyitott új aluljáróba telepítik, és kiürítik az épületet. További sorsáról, úgy tudjuk, még nem született döntés; lehetséges, hogy értékesítik.

A tér multimodális közlekedési csomópont funkciója ezzel egyidejűleg tovább bővül, hiszen a tervek szerint jú­lius elején átadják az 1-es villamos meghosszabbított, Etele úti szakaszát és az új végállomást. Ezzel a téren két villamos-végállomások lesz, hiszen a 19-es és a 49-es járat a Vasút utca és a tér sarkán, az 1-esétől meglehetős távolságra fordul meg továbbra is.

Közlekedési szakértők ezt komoly hibának tartják, hiszen míg a metró, a vasútállomás, az 1-es villamos és az ­autóbusz-pályaudvar egy helyen van, addig a másik végállomás eléréséhez végig kell sétálni a téren.

Az ügyben kérdéssel fordultunk Újbuda önkormányzatához. Válaszuk szerint mivel a közösségi közlekedési hálózat fejlesztése a főváros területén a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. feladatkörébe tartozik, a villamos-végállomások esetleges jövőbeni összevonásáról az önkormányzatnak jelenleg nincs információja.

Más forrásból úgy értesültünk, hogy készültek tervek, hogy a 19-es és a 49-es járatot új nyomvonalon vezessék, így a Somogyi Béla utcán haladhattak volna az 1-es végállomásáig, azonban ez az ott lakók parkolási lehetőségeit szűkítette volna. A vélhető lakossági tiltakozás miatt éppen a kerület állította le a fejlesztést – tájékoztatták a lapot iparági forrásaik.

További változást jelent az Etele téren, hogy az egykori 7-es gyorsbusz végállomása a régi pályaudvari épület előtt jórészt már használaton kívülre került. Ennek a sorsáról is kérdeztük a kerületi döntéshozókat. Azt válaszolták, hogy a tér a fővárosi önkormányzat tulajdonában van, ezért a terület rendezése fővárosi feladat.

Ugyanakkor Újbuda önkormányzata fontosnak tartja, hogy az autóbuszok által használt, ma teljes egészében burkolt terület gyalogos használatú városi köztérré alakuljon át, ahol jelentős mértékű lesz a növényzettel borított felület. Mint írták, egy korábbi szerződés alapján már elkészült a tájépítészeti terv az Etele tér átalakítására.

Az új dél-budai városközpont látványát alapvetően meghatározza a jelenleg is épülő és – miként a Futu­real-csoport lapunkhoz eljuttatott közleményéből kiderül – őszre szerkezetkész állapotba kerülő plázaépülete. A főbejárati homlokzatot Magyarország legnagyobb, 1200 négyzetméteres üvegfal szerkezete, valamint a homlokzaton térben kiugró és visszahúzott dobozszerkezetek formavilága határozza majd meg.

A multimodális közlekedési csomópont a következő években tovább bővül – tudtuk meg a fejlesztésekre rálátó forrásunktól. Az 1-es villamos végállomása a tervezett Galvani híd villamosvonalának is budai végállomása lesz majd.

A térről a Hadak vagy a Than Károly úton éri majd el az Andor, majd Galvani utcát a villamosvonal, a hídon áthaladva a pesti oldalon az Illatos úton jut el a Gyáli, majd Üllői úthoz. A dél-budai régió másik jelentős villamosfejlesztése nem kapcsolódik közvetlenül az Etele térhez, de a közelben halad majd.

A budai fonódó villamos újabb ága, amely a Gellért téren válik el a jelenlegi vonaltól, a Műegyetem rakparton halad tovább egészen a Kopaszi-gátig. Továbbvezetéséről is születtek tervek, a Budafoki úton egészen a Savoya parkig jár majd, ezzel igyekszik enyhíteni a közutakra nehezedő nyomást.

Ez a nyomás a következő években jelentősen nő majd nemcsak a Buda-Part fejlesztése következtében, hanem mert a Duna vonalával párhuzamosan, hosszú kilométereken át, a jelenlegi ipari zóna beépítésével a tervek szerint további irodák és lakások ezrei készülnek a következő években.

Forrás: ujbuda.hu

Ossza meg az információt!

Kerületi Újság a Facebookon - Kövessen minket!

Még több hír Budáról

Az 1-es villamos Kelenföld vasútállomásig meghosszabbított szakaszán július közepétől indulhat el a forgalom, amennyiben sikeresek lesznek a június 21-ével kezdődő próbafutások.
Megújult és teljesen biztonságossá vált a Fejér Lipót, a Bártfai és a Tétényi út közötti Árnyas játszótér. Az átalakításnál alapvető szempont volt, hogy megszüntessék a korábbi játszótér...
Negyedik alkalommal rendez Újbuda Önkormányzata sétanapot, hogy a résztvevők babakocsival és kerekes székkel teszteljék kerületünk utcáit.
Semmelweis-nap alkalmából adták át a kerület legmagasabb, egészségügyi dolgozóknak adományozható elismeréseit, a Hegyvidék Egészségügyi Ellátási Díjat és a Polgármesteri dicséretet. A kitüntetéseket...
A Lóvasút Kulturális és Rendezvényközpontban tartotta nyári ülését a Fővárosi Turisztikai Kerekasztal, a szakmai találkozón Pokorni Zoltán polgármester mutatta be a Normafa-programhoz kapcsolódó...
Június 23. és július 13. között építési munkálatok miatt a Nagytétényi út ideiglenes lezárása szükséges - Számolt be a NIF Zrt.
“Magyarország ma biztonságos hely, ahol a zsidó kulturális és vallási közösségek békében élhetnek, így értelemszerűen Óbudán sem kell mitől tartaniuk”- mondta Bús Balázs, Óbuda-Békásmegyer...
Felújítják a 4-es és a 6-os villamos vonalának budai szakaszát is a nyári iskolai tanítási szünetben.
Biztonságosabb lesz a Nagyrét utca–Ördögárok utca–Zsíroshegyi út közlekedési csomópont, ha elkészül a II. Kerületi Önkormányzat beruházása.
A nyári időszakra, azaz június 15. és szeptember 1. között hétvégi napokon (kb. 8:00 - 21:30 között) a 16-os, 16A és 116-os autóbuszok mellett 16B jelzésű járat is közlekedik a Deák Ferenc tér M és...
Ritkán látható, eredeti fotók, dokumentumok és különleges orvosi eszközök, műszerek, készülékek idézik fel a kerületi gyógyítás évszázados történetét a Lóvasút – Kiállítóteremben megrendezett,...
Június 13-án nyílik meg a 90. Ünnepi Könyvhét. A központi eseményt Budapesten idén új helyszínen, az Újbudai Ünnepi Könyvhetet az Allee mellett rendezik meg.
Szerdán visszaadják a forgalomnak a Fehérvári út felújítás miatt lezárt, Hamzsabégi út és Lecke utca, valamint Csurgói út és Kondorosi út közötti szakaszát.
Két helyszínen tartottak megemlékezést Budafok-Tétényben a magyar nemzet tragédiájára, a trianoni békediktátumra emlékezve. Az emléknapon tizenhárman tettek állampolgári esküt.
Az „Urban Green Belts (UGB) – Városi zöldövezetek” címmel meghirdetett, európai uniós támogatású projekt keretében a Hegyvidéki Önkormányzat a Nemzetközi Dendrológiai Alapítvány együttműködésével...
Kicsi, de családias játszótér újult meg a Mártonhegyi úton, ahol a környékbeli családok javaslatára, ismeretterjesztési céllal fűszer- és gyógynövénykertet is kialakítottak.
Ismét osztatlan sikert aratott kerületünk egyik legnépszerűbb kulturális rendezvénysorozata, a Hegyvidéki Napok. Június első hétvégéjén igényes produkciók, színes kirakodóvásár és izgalmas kalandok...
A MÁV-Start kiüríti a Kelenföldi pályaudvar felvételi épületét, melynek további sorsáról nincs döntés. Az Etele téren jelentős közlekedési és városképi változások várhatók, azonban a két...

hirdetés

Ön is hirdetne?

A címlapról ajánljuk

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

hirdetés

Szolgáltatások Budapesten

hirdetés

Ön is hirdetne?

Olvasói blogok

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Könyvajánló

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
A kijelölt szöveg felolvasásához kattintson a hangszóróra! Kerületi Újság felolvasó